Uwaga na przychodzące (płatne) SMS-y
Łukasz Szewczyk
Kategoria: Telekomunikacja, 15 sierpnia 2009, 15:14

Krótkie wiadomości SMS o podwyższonej opłacie to popularny sposób na wyciągnięcie od nas pieniędzy. Problem zaczyna się wtedy, gdy płacimy nie tylko za wysłane ale także za odebrane wiadomości SMS.

Od kilku tygodni trwa telewizyjna kampania SMS-owej loterii o nazwie Milion za SMS, w której Ryszard Rembiszewski, były wieloletni prowadzący losowania Lotto, zachęca do wzięcia udziału z zabawie o milion złotych. W Internecie zawrzało, bo nikt w reklamie nie wspomina o płatnych SMSa-ch, które organizator rozsyła na komórki.

Jak alarmuje dziennik Metro, w reklamie pada informacja, by wziąć udział w loterii należy wysłać rejestracyjnego SMS-a, którego koszt wynosi 3,66 zł. Zapewne większość z osób biorących udział, w loterii którzy nie zapoznali się z regulaminem, są przekonani, że płacą jedynie za wysłane SMS-y.

Nic bardziej mylnego. Wysłanie pierwszego SMS-a rejestracyjnego jest równoznaczne z tym, że użytkownik decyduje się na otrzymywanie codziennych SMS-ów od organizatora loterii, których koszt wynosi 1,22 zł za jednego SMS-a. O tym jednak reklama już nie wspomina - zachęca jedynie do zapoznania się z regulaminem.

Na ten problem uwagę zwrócili internauci, którzy poczuli się oszukani. Ostrzegają, by kolejni uczestnicy zabawy nie popełniali błędu i przed braniem udziału w kolejnych tego typu konkursach zapoznali się z regulaminem. Także Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji rozkłada ręce. Jak dowiedziało się Metro, prawo nie zostało złamane, bo uczestnik biorąc udział w zbawianie powinien zapoznać się z regulaminem, o którym jest mowa z reklamie.

Czy to początek nowej ery w konkursach SMS-owych, że uczestnicy będą płacić także za otrzymywane wiadomości SMS? Do tej pory użytkownicy różnych konkursów płacili podwyższoną opłatę jedynie za SMS-y wysłane na konkurs. Późniejsze SMS-y rozsyłane od organizatora konkursu, zachęcające do dalszego udziału zabawie, były zazwyczaj bezpłatne. Dlatego biorąc udział w kolejnych konkursach SMS wcześniej należy zachować ostrożność i zapoznać się z regulaminami, bo rachunek za telefon może nas słono kosztować.

Sprostowanie CT Creative Team:
"Nie jest prawdą, że każda osoba, która zgłasza się do loterii "Milion za SMS", czyli wysyła SMS na numer 7363 (za 3,66 zł z VAT), będzie obciążana codziennie kwotą 1,22 zł.

Przystąpienie do loterii "Milion za SMS" następuje poprzez wysłanie SMS-a na numer SMS Premium 7363 (koszt całkowity to 3,66 z VAT). Opłata za wysłanie takiego SMS-a pobierana jest w momencie nadania wiadomości przez Użytkownika. Jest to jednorazowa operacja, która nie wiąże się z żadnymi "ukrytymi" kosztami dodatkowymi.

Każdy Uczestnik Loterii otrzymuje codziennie bezpłatne komunikaty informacyjne SMS/MMS. Jeżeli Uczestnik nie życzy sobie otrzymywać darmowych informacji związanych m.in. z możliwością zdobycia dodatkowo premiowanych losów może wysłać SMS o treści STOP na numer 7363. Wysłanie takiego SMS-a nie oznacza rezygnacji z gry a wyłącznie zablokowanie otrzymywania bezpłatnych komunikatów na swój telefon.

Dodatkowo, każdy Uczestnik Loterii, będący abonentem sieci Era, Orange bądź Play, jeśli chce grać codziennie, może dobrowolnie przystąpić do Programu "Milion za SMS". Aby aktywować subskrypcje, w ramach której codziennie otrzymuje się specjalną, promocyjną ilość losów, należy wysłać SMS o treści LOS na numer specjalny 60128 (opłata jak za zwykłego SMS-a). Opłata za odebranie SMS-a, wysłanego w ramach Programu „Milion za SMS” - (1,22 zł. z VAT), pobierana jest w momencie otrzymania wiadomości z numeru 60128. Podkreślamy, że wiadomość otrzymują tylko ci uczestnicy, którzy dobrowolnie przystąpili – zapisali się - do Programu, nie zaś każdy kto zgłosił się do Loterii czyli wysłał SMS na numer 7363. Z subskrypcji można zrezygnować w dowolnie wybranym przez siebie momencie wysyłając SMS o treści STOP LOS na numer 60128 (opłata jak za zwykłego SMS-a). Uczestnik loterii "Milion za SMS" nie staje się automatycznie uczestnikiem Programu "Milion za SMS". Zasady dobrowolnego przystępowania do Programu „Miliona SMS” opisane są w specjalnym regulaminie, dostępnym na stronie www.milionzasms.pl"


Źródło: Metro
Komentarze (339)







Kod



Komentarze 1 - 10 z 339

Kalix (shine.a AT wp.pl)
7 godzin temu
Rozmawiałem ze znajomym radcą prawnym, który stwierdził, że nie należy tej sprawy zostawiać. Napisałem reklamację do T-mobile,którą muszę w ciągu kilku dni dostarczyć.
Regulamin tych smsów podaje, że trzeba zaakceptować regulamin i zgodzic się na otrzymywanie wiadomości, a ja nic takiego nie akceptowałem, więc kwota została BEZPRAWNIE doliczona

Kalix (shine.a AT wp.pl)
7 godzin temu
Mi konsultant też powiedział, że usługa mogła się sama aktywować po wejściu na jakąś stronę, prawdopodobnie wszystko przez FACEBOOKA !. Bzdury totalne jak dla mnie. Gdy poinformowałem, że nie zostawie tak tej sprawy, bo nie mam zamiaru płacić za coś, czego nie zamawiałem, konsultant na koniec rozmowy powiedział,że mój następny rachunek za internet w T-mobile zostanie obniżony o połowę. Ja jednak chcę, anulowania doliczonej kwoty. Ten miły pan stwierdził, ze mogą zrobić jedynie tyle, bo nie poczuwają się w sumie do winy, a jak chcę, to mogą mi podać maila do plfunsolo.net do polskiej siedziby. Ale skąd mają do nich kontakt? tego już nie wiem..

nękana smsami (gdomachowska AT o2.pl)
10:47
Witam,

właśnie też zauważyłam otrzymanych na blueconnecta mnóóóstwo smsów za 3 zł netto od FUN.
T-mobile twierdzi, że nie potrzeba wysyłać smsa z "zamówieniem usługi", wystarczy tylko wejść na "jakąś" stronę www, której adresu oczywiście nie znają, aby NIEŚWIADOMIE "wyrazić zgodę" na te smsy przychodzące. Twierdzą, że już samo przeglądanie strony powoduje zgodę, i że to wina mojego programu antywirusowego i że gdybym zakupiła u nich Nortona, to by to się nie wydarzyło - czyli standardowo się odpychają.
Czy ktoś już ma pozytywnie rozpatrzoną reklamację od operatora, albo jakąs odpowiedź z tej firmy, która jest "właścicielem" serwisu? Ktoś odzyskał swoje pieniądze?
Jak zareagowała prokuratura na zgłoszenie (ta firma jest zarejestrowana w Hiszpanii)?
Będę wdziczna za wszelkie odpowiedzi

Mark33 (dupek AT interia.pl)
15:11
Najgorsze jest to że karta z gturej wysłano sms jes w modemie,W Play twierdzą że został wysłany 19.10 o 23 z mninutami a w bilingu połączeń karty na ich stronnie nic niema ciekawe.chyba mój modem ma szczegulną inteligencje sam wysyła sms ..tylko czemu ja mam za to płacić w szczegulności trzeba uważzc bo dotyczy to przeważnie kart modemowych gdzie tak naprawdę dowiadujemy się przy fakturzę że ktos nas okrada.Złodziejstwo w biały dzien.Oczywiscie konsultant w play odwraca kota ogonem ONI są niewinni.
Uwarzajcie i sprwadzajcie

CYGA (cyga AT wp.pl)
23:16
nie wiedzą na kogo trafili wytropie te mendy i do piachu

W.M. Stok
9:16
Nie czytałem tych SMS-ów i od razu je kasowałem. Sprawdzałem i przez pewien czas nie było za nie opłat. Teraz się nasiliły i operator T-mobile zaczął naliczać za nie opłaty. Jedynym wyjściem wydaje mi się nie płacić za nie zamówione usługi. Wtedy może operator nie będzie bez mojej zgody aktywował takich usług i przy zawarciu umowy będzie o tym informował.

piotrbiałystok (pd2002 AT wp.pl)
18:48
Osoby oszukane przez operatorów: jest to usługa niezamówiona, za którą operatorzy nie mają prawa potrącać pieniędzy klientom. Jestem w kontakcie z Rzecznikiem Praw Konsumentów oraz UKE, którzy pomagają mi w odzyskaniu utraconej kwoty na rzecz tej złodziejskiej firmy z Caracas, która jest rzekomym dostawca prenumerat o nazwie Funsolo.net . Jeśli należysz do grona osób poszkodowanych przez tą firmę najpierw zgłoś sprawę do UKE tel. 22 534-91-74 lub 801-900 853 - są to numery do centrum informacji Urzędu Komunikacji Elektronicznej, można dzwonić w godz. 8:15 - 16:15. Odbierają prawnicy z UKE. Jeśli UKE otrzyma kilka lub kilkanaście zgłoszeń na ten temat skieruje sprawę do UOKiK. Jeśli operator nie reaguje na reklamacje dot pobrania opłat za funsolo, należy sprawę oddać w ręce rzecznika praw konsumentów lub prokuratury rejonowej. Tłumaczenia operatora, że to nie on jest dostawca usługi są bezpodstawne. W przypadku włączenia niezamówionej usługi i pobrania za to pieniędzy spawa jest traktowana jak kradzież. Ostrzegajcie znajomych przed takimi praktykami. nie rozumiem radości osób na tym forum, które zdążyły zablokować SMS premium.
To jakby: "Mogli zabić a tylko wycieli nerkę :-) "
Po pierwsze blokada Premium to nie jest obowiązek a uprawnienie.
Po drugie : istnieje także blokada premium na płatne sms przychodzące i wówczas można brać udział w różnych konkursach np .radio zet, rmf itp.

Walczcie o zwrot swoich pieniędzy, nie ważne jak szybko zauważyliście tę prenumeratę. Jeśli jej nie zamawialiście to nie mają prawa nic wam potrącić. Żądajcie od operatorów udowodnienia że usługa ta została zamówiona właśnie przez Was. W bilingach na pewno brak będzie informacji wskazujących na was. Każde 3,96 zł na poczet tych złodziei z Caracas zachęca ich do dalszych tego typu praktyk.

eric
10:35
A tak na marginesie podałem powiadomienie do prokuratury nie dam się okradać złodziejom skurwysynom,do roboty niech się wezmą.

eric
10:15
A tak na marginesie podałem zawiadomienie do prokuratury nie bendą mnie okradali złodzieje skurwysyny do roboty niech się wezmą.

eric
9:42
Ja tez zostałem walnięty w rogi a mam internet bezprzewodowy jestem sieci T-MOBILE mam do zapłacenia 114,zł powinien tym zając się prokurator,dziwne ze operator na to zezwala podejrzana sprawa.


Logowanie | Ustawienia | Strona główna
© 2004-2014 Efektiv Sp. z o.o.