Płatności i wypłaty telefonem, przelewy na numer komórki - mobilna rewolucja w PKO BP
Łukasz Szewczyk
Kategoria: Telekomunikacja, 7 marca 2013, 11:39

Klienci PKO Banku Polskiego od dzisiaj mogą skorzystać z bankowości mobilnej nowej generacji - 4G. Dzięki bezpłatnej aplikacji IKO nie trzeba już nosić ze sobą portfela z gotówką i kartami. Płatności w sklepach i w Internecie oraz wypłaty z bankomatów można dokonać tylko i wyłącznie przy pomocy telefonu.

Aplikacja IKO to bankowość mobilna 4G - połączenie w jednym rozwiązaniu funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów). Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO. Klient nie musi posiadać zaawansowanego smartfona, aplikacja IKO może bowiem działać na telefonach z różnymi systemami operacyjnymi (w momencie startu Android i iOS, docelowo również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone).

Klienci posiadający konto w PKO Banku Polskim mogą korzystać z płatności mobilnych na podobnych zasadach, jak w przypadku karty debetowej wydawanej do rachunku.
Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność, jesteśmy nowoczesnym Bankiem obsługującym co piątego Polaka. Tworzymy awangardę masowych płatności mobilnych w Polsce, a nasze rozwiązanie ma szansę stać się lokalnym standardem płatności na rynku europejskim - mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego


Podstawowe funkcje aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, już dostępne dla klientów, to:
- Płatność telefonem za zakupy w sklepie - kod wygenerowany w aplikacji IKO (kod IKO) należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie jednym kliknięciem potwierdzić transakcję w aplikacji
na telefonie;
- Wypłata gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, bez karty płatniczej - wystarczy wpisać w bankomacie kod IKO i odebrać pieniądze;
- Przelew na numer telefonu - klienci mogą dokonywać przelewów, znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Odbiorca otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przez nadawcę.
- Zakupy w Internecie - bez potrzeby logowania się do serwisu transakcyjnego, bez wpisywania danych z karty płatniczej. Klient wybiera w sklepie internetowym opcję "płacę z IKO" i wpisuje kod IKO.
- Tworzenie czeków, które umożliwiają płacenie w sklepach lub wypłatę pieniędzy z bankomatu nawet bez posiadania przy sobie telefonu - transakcję potwierdza się dziewięciocyfrowym numerem czeku.

Dodatkowo dzięki aplikacji IKO szybki sposób można sprawdzić saldo rachunku bankowego i historię transakcji oraz wyszukiwać w najbliższej okolicy bankomaty i punkty handlowo-usługowe, w których można płacić telefonem.

Masowe wprowadzenie płatności mobilnych było poprzedzone pilotażem, dzięki któremu możliwe było dopracowanie oraz dostosowanie aplikacji IKO do maksymalnie dużej liczby telefonów i systemów operacyjnych. Dlatego też - oprócz aplikacji na najpopularniejsze dziś smartfony z systemem Android i te firmy Apple - bank planuje szybkie udostępnienie rozwiązania dla kolejnych systemów operacyjnych.
Nieograniczone możliwości rozwijania aplikacji pozwalają nam na sięganie wzrokiem w przyszłość. W zależności od pojawiania się nowych rozwiązań technologicznych i potrzeb naszych klientów możemy tworzyć i dodawać do aplikacji nowe funkcje, takie jak możliwość płacenia za parkingi, bilety komunikacji miejskiej, kupony, programy lojalnościowe, czy nawet usługi maklerskie i inwestycyjne. Spodziewamy się, że rankingi rozwiązań mobilnych w 2013 roku będą mieć tylko jednego lidera: PKO Bank Polski - podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, lider projektu płatności mobilnych
Wdrażana obecnie wersja aplikacji to dopiero początek możliwości rozwiązania PKO Banku Polskiego. Długofalowym celem biznesowym projektu jest stworzenie w oparciu o markę IKO nowego lokalnego standardu płatniczego. Będzie to możliwe dzięki otwarciu usługi na osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim poprzez udostępnienie im tzw. elektronicznej portmonetki (konto techniczne, które należy przed korzystaniem doładować środkami). Implementowane przez Bank rozwiązanie umożliwia także dołączanie do sieci akceptacji kolejnych akceptantów płatności, operatorów bankomatów, agregatorów płatności internetowych, a nawet innych banków.
Komentarze (7)







Kod



Komentarze 1 - 7 z 7

EkspertPKO
15:54
Ze względów bezpieczeństwa korzystanie z aplikacji IKO na telefonach ze złamanymi zabezpieczeniami producenta (root/jailbreak) jest aktualnie niemożliwe. Trwają prace nad umożliwieniem działania aplikacji na tego typu urządzeniach, z jednoczesnym zachowaniem poziomów bezpieczeństwa, tak jak to ma miejsce w przypadku urządzeń z ustawieniami fabrycznymi.
Wszystkie podstawowe funkcje aplikacji IKO (płatności w terminalach i online, wypłaty z bankomatów PKO Banku Polskiego i przelewy na numer telefonu) są darmowe dla posiadaczy rachunku w Banku.

iplajestbestowa
10:00
ja mam przelewy za darmo, ile wy placicie za platności komórką?

daehoidar
17:10
Każdy sposób na pozbycie się drogocennych kar, za które liczą sobie opłatę 4zł-9zł/m-c, jest dobrą drogą.

Mateusz46f46a4e068a
16:29
Rewelka po prostu genialne. Zmieścilem się w pierwszej setce aktywujących, pierwszych transakcji też dokonałem, chociaz dla sprzedawców to było novum coś po prostu SUUUUUPEEEEEERRRRRRRRRR

aqq (a AT a.pl)
14:43
Ani na 3G...

sklodek25 (sklodek25 AT interia.pl)
12:34
Niestety apka nie działa na telefonach z jailbreak-em

otoTlumaczenie
11:53
W końcu! PKO BP powinno jeszcze tylko zwrócić uwagę na wygląd i funkcjonalność swojego apletu do przelewów - mogłoby to trochę nowocześniej wyglądać.


Logowanie | Ustawienia | Strona główna
© 2004-2014 Efektiv Sp. z o.o.